Reparationer - tips & tricks

Sweden
Post Reply
Dronaren
Ready for take off

Post by Dronaren » 31 May 2011, 02:01

Efter ett antal krascher har jag nu sabbat mitt utomhus-hölje. Cellplasten gick rakt av vid nosen på drönaren. Tänkte tipsa om ett lätt och smidigt sätt att fixa detta på.

Vanligt Karlssonsklister och liknande kan få cellplasten att smälta - men det finns ett suveränt modellim som heter UHU Por. Om man lyckats hitta all cellplast kan man limma ihop det riktigt snyggt. Och om det är ett rakt och okomplicerat bryt märks det inte ens att den varit trasig efter lagningen.

Limet finns bland annat att köpa här; http://teknikmagasinet.se/db.pl?tf=prod ... tnr=540504" onclick="window.open(this.href);return false;

Fyll gärna på med fler tips på lagningar och berätta hur ni fixade ihop era kraschade drönare!

mixman
Battery Charged

Re: Reparationer - tips & tricks

Post by mixman » 14 Aug 2011, 17:20

Vanligt Karlssonsklister och liknande kan få cellplasten att smälta - men det finns ett suveränt modellim som heter UHU Por.
Ett annat tips är trälim med Polyuretan, finns från bla Casco men är inte deras standardlim utan detta heter "Cascol Trälim Polyuretan" och är för utomhusbruk. Jag har använt detta med bra resultat för samma problem med "bruten nos".

mixman
Battery Charged

Post by mixman » 26 Dec 2011, 13:23

Är det någon som vet om det finns delar till dronen in Stockholm nånstans? Behöver snabbt en axel efter en liten incident...

hl26485
Newcomer
Drone Type: AR.Drone 2

Post by hl26485 » 08 May 2014, 20:07

Hej alla drönare,

Undrar om nån vet om man kan köpa kulllager till en drone i sverige nånstans!!
Hittar inget och rätt dyrt å beställa på ebay!!

TheX
Battery Charged
Drone Type: AR.Drone 2

Post by TheX » 09 May 2014, 04:40

Mixman. Kolla upp webhallen dom har haft reservdelar

Skickat från min SGP321 via Tapatalk

Post Reply